Warto zrobić większe zakupy i pomóc ubogim
http://przelom.pl/20044-warto-zrobic-wi ... bogim.htmlZakup charytatywny byłby dostępny dla klientów sklepu w każdym dniu handlowym. Klient nie musi ponosić kosztów równych cenie produktów. Być może pojawiłaby się stała obecność medialna o pomocy charytatywnej, nie tylko od tzw. święta oraz czy nastąpiłoby znaczące wzmocnienie efektywności i jakości takiej pomocy? Odbiór produktów byłby czyniony w jak najbardziej dogodnym terminie dla sklepu, organizacji pozarządowej i mieszkańców powiatu chrzanowskiego, do których taka pomoc byłaby skierowana. Stałe działanie sklepu oferującego usługę zakupu charytatywnego oznacza, że sklep, jego magazyn, stałby się lokalnym zasobem żywności dla osób ubogich. Byłoby zapewne wiele zmian organizacyjnych i promocyjnych. Dlatego niezmiernie ważny jest głos czytelników Przełomu dostrzegający wady i zalety. Czy lokalnie zakup charytatywny to byłaby dobra zmiana?
-- 24.3.2018 14:01 --
Zakup charytatywny i zbiórka żywności. Wybrany przykład zmiany dla klienta. Pierwszą różnicą jest nie wiązanie wysokości wydatku pomocy z ceną produktu. Klient nie musi się zastanawiać jakie produkty kupić, o których informują organizatorzy zbiórki żywności. Klient nie przenosi produktu po zakupieniu od kasy do koszyka zbiórki żywności. To oznacza, że klient nie ma kontaktu z produktem. Nie trzyma go w dłoni. Jego pomoc widoczna jest przy kasie sklepowej. Dlatego istotna dla klientów sklepu będzie informacja o kontynuowaniu zapoczątkowanej charytatywności i udzieleniu pomocy. Brak doznanie dotyku produktu będzie wymagało wypełnienia informacją w mediach - artykuły prasowe, wiadomości TV, wywiady, fotografie, firmy w Interencie. Na tej bazie wiadomości będą komentarze, np., m.in. na forum Przełomu. Zatem tu i teraz jesteśmy z pomysłem na początku. Forumowicze portalu Ziemi Chrzanowskiej dysponują przez wiele lat wykształconą umiejętnością postrzegania świata w rzeczywistości i ukazywanego w mediach. Opinie forumowiczów będą zapewne miały znaczące przesłanie dla efektów zakupu charytatywnego, stanowiąc jeden z czynników uwiarygodnienia, zaufania, uwagi opinii publicznej. Nieznana jest jeszcze możliwość wprowadzenia usługi zakupu charytatywnego oraz zainteresowanie nią klientów sklepów, dlatego obecnie miary finansowe byłyby ulotne. Przykład: Jeżeli z usługi zakupu charytatywnego produktów spożywczych w powiecie chrzanowskim skorzystałoby tylko raz w miesiącu 10 tys. rodzin w wysokości 5 zł wpłacając do kasy w sklepie, to roczna pomoc byłaby o wartości 600 tys. zł.
-- 24.3.2018 14:29 --
Inne porównanie. Czytelnicy Przełomu zostali poinformowani o zbiórce żywności we wskazanych sklepach (bezpośrednio materialny zakup charytatywny w sklepie uczestniczącym w akcji pomocy). Wiele osób nie skorzystało z tej możliwości społecznego udziału charytatywnego, ponieważ, akurat w tym dniu nie byli w danym sklepie albo skorzystali, korzystają, z innego sklepu. Nie mogli zatem sami zadecydować w czasie i miejscu dogodnym dla nich. Czy niematerialny, bezpośredni, zakup charytatywny, miałby większe zainteresowanie mieszkańców Ziemi Chrzanowskiego i oddziaływanie w kulturze wspólnot samorządowych powiatu chrzanowskiego?
-- 24.3.2018 14:32 --
...mieszkańców Ziemi Chrzanowskiej...