Chrzanów
Nacisk rowerzystów przyniósł skutek. Zamiast tunelu pod obwodnicą powstanie rampa
Lokalni cykliści uzyskali zapewnienie od marszałka województwa Marka Sowy, że na odcinku powstającej zachodniej obwodnicy Chrzanowa przy ulicy Chełmońskiego zostanie wybudowana rampa. Choć postulowali budowę tunelu dla rowerzystów i pieszych, przystali na taki kompromis.
Miesiąc temu ponad 150 rowerzystów przyjechało na Kąty w ramach Chrzanowskiej Masy Krytycznej. Domagali się budowy tunelu pod budowaną obwodnicą, przebiegającą po wysokim nasypie i przecinającą szlak rowerowy prowadzący w stronę Jaworzna. Wszyscy podpisali się pod petycją w tej sprawie, wystosowaną do marszałka Marka Sowy.
Ten w połowie kwietnia przyjechał na Kąty i zapoznał się na miejscu ze sprawą. Dość szybko podjął działania.
- Okazało się, że budowa tunelu wymagałaby zmian projektowych, co wydłużyłoby budowę. Tymczasem inwestycja musi zostać zakończona do końca tego roku, bo jest realizowana przy udziale funduszy unijnych. W ostatnich dniach usłyszeliśmy od marszałka zapewnienie, że zostaną wybudowane rampy pieszo-rowerowe. Mają prowadzić z ulicy Chełmońskiego na poziom obwodnicy po obu jej stronach. Pochylnie zostaną połączone z drogami dla rowerów, prowadzącymi po obu stronach obwodnicy. Jest już gotowa dokumentacja. Oznacza to wydłużenie trasy rowerowej o 120 metrów, ale przyjmujemy takie kompromisowe rozwiązanie. Udało się je wypracować także dzięki pomocy nagłaśniających temat mediów, w tym "Przełomu" - powiedziała nam Ewa Dzierwa ze Stowarzyszenia Chrzanowskich Cyklistów.
Przyjęte ustalenia mają być wiążące dla inwestora budowy obwodnicy, czyli Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie.
Komentarze
4 komentarzy
Kolejny dowód, że Polacy nie potrafią myśleć całościowo... Widocznie projektant dostał polecenie "zaprojektuj obwodnicę" zamiast np. "zaprojektuj obwodnicę, która NIE BĘDZIE murem obronnym chroniącym miasto przed niemiecką inwazją".
Nie z czego się cieszyć, tuel pod obwodnicą to rzecz, którą nie zastąpi słowo "kompromis". Rampa plus przejście dla pieszych to nie kompromis to porażka.
gdyby nic się nie udało? też by było, a tak obie strony zadowolone. Najważniejsze jednak że warto się interesować, zwracać uwagę, interweniować bo firma zbuduje kasę weźmie i pójdzie, a my tu zostaniemy z problemem, który można zawsze zawczasu próbować naprawić
No racja wszak tunel trzeba dluuuuugo projektować i dluuuuugo uzgadniać. Jak sie nie myślało to teraz wyrób który proponują i tak nie bedzie spełniał norm bezpieczeństwa. Owszem rampą na nasyp z jezdnią rowerem sie wjedzie ale nadal bedzie to niebezpieczeństwo przedostania sie po pasach dla rowerzystów przez pseudoobwodnice. Ech...