Przełom Online
CHRZANÓW-TRZEBINIA. Wiadukt będzie nadal przejezdny
Od kilku dni jest bardzo mroźno. W związku z tym drogowcy wstrzymali się z rozpoczęciem prac przy przebudowie wiaduktu nad autostradą A4. W środę, 1 lutego, nie zamkną dla ruchu drogi łączącej Chrzanów z Trzebinią.
- Niskie temperatury uniemożliwiły prawidłowe wyznaczenie objazdu. Do czasu poprawy pogody wstrzymujemy się z rozpoczęciem robót - potwierdza Rafał Czechowski rzecznik prasowy zarządcy autostrady A4 - spółki Stalexport. Czechowski deklaruje, że o nowym terminie rozpoczęcia robót powiadomi kierowców z kilkudniowym wyprzedzeniem.
- Na razie trudno powiedzieć, kiedy zaczniemy. Wszystko zależy od aury - dodaje.
Przypomnijmy, że na czas remontu wiaduktu, drogowcy zamkną dla ruchu drogę łączącą Chrzanów z Trzebinią, a także zjazdy relacji: Katowice-Trzebinia, Trzebinia-Kraków, Chrzanów-Katowice oraz Kraków-Chrzanów.
Kierowcy jadący z Trzebini do Chrzanowa kierowani będą na objazd przez węzeł baliński: z ul. Długiej w Trzebini zjadą na autostradę A4, a następnie z autostrady na zjazd w kierunku Oświęcimia (patrz mapka poniżej). Z kolei dla osób jadących z Chrzanowa do Trzebini drogowcy przygotowali awaryjny blisko 5-kilometrowy przejazd od węzła chrzanowskiego (na wysokości Bolęcina). Wielu, by skrócić sobie drogę, pojedzie więc ul. Europejską w Chrzanowie i dalej Puszkina w Trzebini.
Objazdem ul. Europejską będą jeździły autobusy komunikacji miejskiej linii: 9, 15, 41 oraz 42. Na czas prowadzenia robót nie będą obsługiwały przystanku Trzebinia Bereska, natomiast przystanek przy Valeo, w przypadku linii 15 i 41, będzie dostępny wyłącznie na żądanie.
Remont wiaduktu nad autostradą A4 oznacza także zmianę trasy przejazdu minibusów kursujących na linii Chrzanów – Krzeszowice oraz Chrzanów – Kraków.
- Nie zdecydowałem jeszcze, którędy pojadą nasze samochody. Najsensowniejszy jest objazd ulicami Puszkina i Europejską. Jeśli będą zatłoczone, weźmiemy pod uwagę alternatywną trasę przez autostradę albo Piłę Kościelecką. Wszystko okaże się w pierwszych dniach po zamknięciu wiaduktu – mówi Dariusz Żelisko, właściciel firmy Pol-Bus. W podobnym tonie wypowiadają się pozostali przewoźnicy.
(AJ, ko)
Aktualizacja 30.01.2012, 16.40
Komentarze
9 komentarzy
Kierowcy, korzystający z autostrady A-4 przeklną Stalexport. Jak można, na płatnym odcinku autostrady, zrobić nawrót na sąsiedni kierunek jazdy, z pasów jezdni przeznaczonych do jazdy szybkiej (lewe pasy w każdym kierunku). Zjazdy z autostrad przeprowadza się z prawej strony. To nie Anglia gdzie jest ruch lewostronny. Będą musiały być ustawione betonowe bariery. Niejeden kierowca wyląduje na nich. No, chyba że, będzie ograniczenie do 20km/h. ABSURD.
anko - już poruszałem tę kwestię - w niektórych krajach remonty ważnych arterii da się nawet przeprowadzić tak, by praktycznie wogóle nie utrudniały życia kierowcom. Robi się je w nocy, a na dzień wszystkie utrudnienia znikają i tak co noc. Jest to droższe dla inwestora, ale nieporównywalnie tańsze w ogólnej skali strat kierowców z powodu zwiększonego zużycia paliwa i innych. (łatwo policzyć: np. 10 tyś pojazdów dziennie x 8 miesięcy x 1 litr paliwa więcej każdy pojazd, daje jakieś 2,5 miliona więcej spalonych litrów paliwa średnio po 5,7 zł czyli ponad 13 milionów zł więcej z naszych prywatnych kieszeni i tyle więcej spalin. Kto za to zapłaci? Pan, Pani... ale nie Stalexport. Miłego dnia :)
teraz to będzie dopiero chaos i korki !!!
I znowu Panowie drogowcy zdziwieni, że z końcem stycznia bywają u nas minusowe temperatury. Czy nie można było zaplanować tego remontu już na wiosnę? Kto w ogóle ustala takie terminy? P.S. mam nadzieję, że przy okazji remontu zacznie się budowa wiaduktu nad ulicą Trzebińską łącząca obwodnicę. Wtedy przynajmniej upiecze się dwie pieczenie na jednym ogniu
Pani Anno, teraz widze, ale to jest plan, nie mapka.
anko- pewnie, że można. Tylko to podnosi koszty i wymagania techniczne, i bezpieczeństwa. A ponieważ wygrywa najtańszy przez to Stalexport ma w d...e problemy kierowców - wykonawca za ustalone pieniądze ma mieć święty spokój. Oczywista oczywistość z którą walczę w przetargach od 20 lat.
może to spóźnione lub już poruszane spostrzeżenie, ale czy nie można by przykładem remontu na granicy J-na i Ch-wa też w ciągu DK 79 pozostawić jeden pas ruchu ? np. dla kierunku z Chrzanowa do Trzebini
Witam Mapka, która obrazuje trasy planowanych objazdów, dołączona jest do tekstu. Myślę, że jest pomocna.
Co to jest "mapka"?