Przełom Online
Są pieniądze na budowę obwodnicy północno-wschodniej
CHRZANÓW. Miasto dostanie 55 mln zł unijnego dofinansowania na budowę obwodnicy północno-wschodniej. Decyzję o przekazaniu pieniędzy zatwierdził już Zarząd Województwa Małopolskiego. Wkrótce gmina rozpocznie realizację najważniejszego elementu inwestycji – wiaduktu pomiędzy ul. Zieloną a ul. Sikorskiego.
Koszt całości to w sumie 85 mln zł. Różnicę stanowi wkład własny gminy. Wiadomo jednak, że miasto aż 30 mln zł samo nie będzie musiało wykładać. Pomoc w częściowym pokryciu wkładu własnego deklaruje województwo, które już przekazało Chrzanowowi 3 mln zł.
- Zaczynamy od pierwszego etapu inwestycji, czyli budowy wiaduktu kolejowego pomiędzy ul. Zieloną a ul. Sikorskiego. Ważne pozwolenie na budowę mamy. W marcu chcielibyśmy ogłosić przetarg tak, by najpóźniej w trzecim kwartale ruszyć z pracami – zapowiada wiceburmistrz Chrzanowa Urszula Palka.
Drugi etap inwestycji, czyli budowa obwodnicy, realizowany będzie w formie - zaprojektuj i buduj. Oznacza to, że zwycięzca przetargu najpierw będzie musiał wykonać projekt inwestycji, a następnie ją zrealizować. Będzie miał na to trzy lata od momentu podpisania umowy z gminą.
- Całość robót powinna się zakończyć najpóźniej za cztery lata – uważa wiceburmistrz Palka.
(AJ)
*****
Obwodnica Chrzanowa, która połączy ul. Szpitalną z węzłem balińskim, liczyć będzie 3.470 metrów długości. Doliczając tzw. powiązania drogowe, jej długość wzrasta do 5.870 metrów. Na jej trasie powstanie nowy most (nad potokiem Chechło) oraz dwa wiadukty – kolejowy (nad tunelem łączącym ul. Zieloną z ul. Sikorskiego) i drogowy (nad ul. Trzebińską). Dzięki jego budowie centrum miasta odciążone zostanie z ruchu tranzytowego. Całość ma kosztować 85 mln zł.
Komentarze
9 komentarzy
i znów źle -nic nie robią źle jak robią też źle -ludzie tylko się cieszyć że sa pieniądze na inwestycje na naszym terenie ...
4-lata? czy to nie za długo? co to za fachowcy będą budować?
do Maro Dlaczego? Dzięki słabej złotówce.
I CO !!! JEST KASA, JEST SUKCES !!! NAJWYRAŹNIEJ SĄ JEDNAK TACY DO KTÓRYCH FAKTY W TYM WYPADKU CYFRY (KASA) NIE DOCIERAJĄ. NO CÓŻ ZAWSZE ZNAJDĄ SIĘ MYŚLĄCY ZGODNIE Z ZASADĄ "IM GORZEJ TYM LEPIEJ". I TYCH PO WYPOWIEDZI MARSZAŁKA SOWY NAJWYRAŹNIEJ ROZBOLAŁY ZĘBY.
Za Wikipedia: Obwodnica – droga prowadząca wokół miasta, dzielnicy, centrum lub śródmieścia umożliwiająca pojazdom ominięcie pewnego obszaru miejskiego i odciążenie jego ulic z tranzytowego ruchu międzymiastowego, międzydzielnicowego lub międzyosiedlowego. [...] "Obwodnice dzielą się na 3 rodzaje: śródmiejskie – omijające ścisłe centrum miasta (np. II obwodnica Krakowa) miejskie – przechodzące obrzeżami miasta i służące do sprawnego ruchu międzydzielnicowego i aglomeracyjnego (np. Zachodnia obwodnica Gorzowa Wielkopolskiego) pozamiejskie – przechodzące poza miejską aglomeracją i służące dla tranzytu dalekobieżnego (np. IV obwodnica Krakowa) [...] Tak więc projektowana w Chrzanowie droga będzie obwodnicą śródmiejską, a dokładniej fragmentem II obwodnicy Chrzanowa (za I. obwodnicę można uznać ciąg ulic Śląska-Oświęcimska-Sienna-Podwale-Krakowska). Za fragment III. obwodnicy można uznać projektowaną obwodnicę zachodnią (Kroczymiech-Kąty A4). Należy tu również odcinek Balińska-Długa (nowy ślad DK 79, tzw. obwodnica Chrzanowa), który "spadł" z listy projektów do realizacji przed 2012, i może dobrze bo jej przebieg jest b. dyskusyjny (np. brak połączenia z węzłem A4 przy ul. Trzebińskiej) a wybudowanie może spowodować zamknięcie węzła przy ul. Balińskiej. Jedyna "zaleta" - odciążenie ul. Długiej w Trzebini, kosztem dociążenia ul. Kościuszki i Krakowskiej. Lepszym rozwiązaniem byłaby budowa drogi serwisowej, ~równoległej do A4 - od węzła przy ul. Balińskiej aż do linii kolejowej Trzebinia-Bolęcin, a dalej biegnącej w kierunku północnym granicą Trzebinia/ Młoszowa aż do ul. Krakowskiej. NB. wspomniana przez "kosiarza" obwodnica też ma charakter śródmiejskiej.
Przecież gmina miała dostać pieniądze na obwodnicę z Unii Europejskiej a znalazła się na liście rezerwowej. Nie wiem czy dobrze rozumiem, że projekt dostał pełne finansowanie i "przeskoczył" z listy rezerwowej do projektów realizowanych?????
Trzeba by urzędnikom pana burmistrza i panu burmistrzowi również (piszę małą czcionką bo na dużą nie zasługują) dać coś na "wstrzymanie" bo nabrali takiego tempa (przetarg ogłoszony w marcu, całość w cztery lata), że chyba tego nie dożyjemy.
Ha! Ha! ha ! To ma być obwodnica? To tylko droga wewnętrzna w środku miasta… owszem bardzo potrzebna, ale nie rozwiązująca problem komunikacji zewnętrznej. Obwodnice buduje się dla ruchu tranzytowego by pozbyć się jego uciążliwości dla mieszkańców, a z tego co już ta gazeta pisała, były w tym temacie protesty. Dla lepszego samopoczucia gospodarzy tego grodu niechaj nazwie się obwodnicą tylko jedna myśl mnie prześladuje jeżeli to dróżka zje unijną kasę to za co wybudujemy prawdziwą obwodnicę Chrzanowa i Trzebini coś na wzór Jaworzna???
A kiedy nastąpi budowa obwodnicy Trzebińskiej lub remont głównej drogi??????????